Ekonomi

Target, düşük tedarik zinciri giderleri sayesinde tatil çeyreğinde güçlü kar bekliyor

Büyük Amerikalı perakendeci Target Corporation Çarşamba günü, Wall Street’in tahminlerini büyük ölçüde aşan bir tatil çeyreği kârı öngördü. Bu olumlu görünüm, tedarik zinciri harcamalarının azalmasına ve etkin stok yönetimine bağlanıyor ve bu da piyasa öncesi işlemlerde hisselerinin %7 oranında artmasına neden oluyor.

Diğer ABD perakendecileri gibi Target da tüketicilerin yüksek enflasyon nedeniyle daha temkinli davranması nedeniyle satışlardaki durgunlukla mücadele ediyor. Şirket, dördüncü çeyrek için hisse başına 1,90 ile 2,60 dolar arasında düzeltilmiş kazanç öngörüyor. LSEG verilerine göre bu aralığın medyanı, analistlerin hisse başına 2,22 dolarlık beklentilerinin üzerinde.

Minneapolis merkezli perakendecinin tahmini, daha az indirim, stoklarda ve ilgili maliyetlerde %14’lük bir azalma ve azalan nakliye, tedarik zinciri ve teslimat maliyetleri sayesinde marjların arttığı üçüncü çeyreği takip ediyor. Okula dönüş ve Cadılar Bayramı gibi sezonluk etkinlikler, işin diğer bölümlerine göre daha iyi performans gösterdi.

Şirketin 28 Ekim’de sona eren üçüncü mali çeyrekteki brüt kar marjı, bir önceki yıla göre %24,7’den %27,4’e yükseldi. Ayrıca Target, bu çeyrekte karşılaştırılabilir satışlarda %5,25’lik düşüş iddialarına kıyasla %4,9’luk beklenenden daha küçük bir düşüş bildirdi. Bu, satışların yaklaşık %30’unu oluşturan güzellik ürünlerine olan taleple desteklendi.

Target CEO’su Brian Cornell yaptığı açıklamada, “Üçüncü çeyrek satışları beklentilerimiz doğrultusunda gerçekleşirken, hisse başına kazanç tahminlerimizi fazlasıyla aştı. Bu kâr performansı, verimlilik ve disiplinli envanter yönetiminden faydalandı” dedi.

Target’ın satışlarının neredeyse yarısı, daha az önemli sayılan ev eşyaları, elektronik ürünler, oyuncaklar ve giyimden geliyor. Perakendeci, Mayıs ayında LGBTQ temalı ürünlerine yönelik tepkilerle ve New York, San Francisco, Seattle ve Portland, Oregon’daki dokuz mağazanın kapanmasına yol açan perakende hırsızlıklarındaki artışla karşı karşıya kalarak güçlü bir yıl geçirdi.

Ağustos ayında Target, yavaşlayan tüketici talebinin etkisini yansıtacak şekilde tüm yıl satışlarını ve kar iddialarını aşağı yönlü revize etti. 2 Kasım’da CEO Cornell, müşterilerin yiyecek harcamalarını bile azalttığını belirtti.

Target, tatil çeyreği için karşılaştırılabilir satışların %3,97’lik düşüş beklentilerine paralel olarak orta tek haneli yüzde aralığında düşmesini bekliyor. Bu, Ağustos varsayımlarıyla tutarlıdır.

Şirket, tatil sezonu için Target’a özel markalar ve fiyatı 25 doların altında olan 2.500’den fazla oyuncak dahil 10.000’den fazla yeni ürün tanıtmayı planlıyor.

Olumlu görünüme rağmen Target hisseleri bu yıl %25,7 oranında kayıp yaşadı; bu durum, ülkenin önde gelen market zinciri olan rakip Walmart’ın (NYSE:WMT) hisselerinin satışlarındaki %18,2’lik artışa karşılık geldi. Walmart üçüncü çeyrek sonuçlarını Perşembe günü açıklayacak.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
betturkey
jojobet
deneme bonusu veren siteler